26 באוקטובר 2009

חייבים לכם כסף? חלק שני

בפוסט הקודם, הוצעו כמה שיטות כדי למנוע מראש מצב שבו לא משלמים לכם עבור הסחורה/שרות שאתם מוכרים. כמובן שהדרך הטובה ביותר היא לפנות לעורך דין/לבית המשפט. בדיון שנערך בחלק הראשון של המאמר הזה, הגענו למסקנה שהרבה פעמים העלות של עורך דין ומשפט היא הרבה יותר גבוהה מחוב של הלקוח, אז כדאי לנסות בעוד שיטה.
רציתי להציע הצעת ביניים. למקרים שהלקוח עלה לכם על העצבים, אבל לא מדובר בסכומים עם 4 אפסים ומעלה. "סתם" לקוח שלא שילם.
מצורף בזה מכתב שהשתפר במשך השנים ולמרבה הפלא הוא אפילו עובד. שלחתי אותו עד כה כ-5 פעמים ובכולן קיבלתי את הכסף די מהר (באחד המקרים הכסף נשלח באיטיות מבהילה – אבל הגיע!). לפעמים מיד אחרי שליחת המכתב הזה מתקבלת שיחת טלפון בהולה מהלקוח "אז למה לא הודעת לנו לפני ששלחת לנו את המכתב הזה?". בטח שהודעתי!!! 5 פעמים. רק לא התייחסתם אלי ורק אמרתם ש"השיק בדואר"/"נגמר לנו פנקס השקים"/"אני מחכה רק לחתימה אחת" וכד'.
הנוהל הוא כזה:
  • מבררים מי אמור לחתום ולשלוח את השיק (ראו בפרוט בחלק הראשון של מאמר הזה). מוצאים את הטלפון הישיר שלו ומבררים מתי הוא/היא עובדת (לפעמים מדובר באדם שמגיע שעתיים בשבוע ואם פיספסתם – צריך לחכות לשבוע הבא....).
  • מתקשרים חמש פעמים. מדברים יפה. השיחה אמורה להתנהל בערך כך: שלום, מדברת אסנת מ-XXXXX, אני מדברת עם לימור? מצויין. לימור שלום. בתאריך XXXXXX שלחתי לכם חשבונית מס XXXXXX. מה קורה איתה?(זה שלב התרוצים. האנשים האלו מאד יצירתיים כי זה מה שהם עושים כל היום ולכוווווווולם). הבנתי. אתקשר אלייך בעוד שלושה ימים כדי לבדוק אם שלחת לי את השיק. שיהיה לך יום נפלא, לימור".
  • מתקשרים שוב ביום שהבטחנו להתקשר. שומעים את אותו תרוץ שוב או תרוץ חדש. מה שחשוב הוא לא להתעצבן ולא לותר. בשביל זה צריך שלוות נפש, אבל את זה תלמדו כבר ממשהו אחר...(באופן אישי אני מתרגלת יוגה פעמיים בשבוע – זה עוזר!).
  • השיחה החמישית תישמע בדיוק כמו ארבע השיחות שהיו לפניה. מסיימים (כרגיל, וללא ציניות) ב"שיהיה לך יום נפלא, לימור."
  • כעת לא מתקשרים יותר אלא שולחים את המכתב הבא.


מבלי לפגוע בזכויות

א"נ,

הנדון: תשלום עבור כתבות
ברצוני להביא לידיעתך, שעדיין לא שילמתם לי עבור 3 כתבות שלי שהתפרסמו באתר האינטרנט שלכם בתאריכים שונים החל מאפריל 2009 .
פניתי אליכם פעמים רבות בטלפון, בפרט בתאריכים 28.5.09 ו-3.7.09 שלחתי מיילים אישית אליך בעניין זה, ולא קבלתי כל תשובה.
לאור זאת, הריני מבקשת בזה להפסיק את ההתקשרות ביננו. בכלל זה: להפסיק לאלתר את פרסום הכתבות הנוספות ששלחתי לכם, ודורשת מכם לשלם באופן מידי את יתרת החוב בסך 900 ₪ + מע"מ.
לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי שלנו, הוחלט לפנים משורת הדין, לתת לכם הארכה נוספת עד ליום ראשון ה-25.10.09. אם התשלום לא יגיע אלינו עד לתאריך זה, נאלץ להעביר את הטיפול לערכאות. פעולה זו תגרור כמובן תשלום נוסף עבור ההוצאות המשפטיות.

בברכה,אסנת

מחכים. אני חייבת להזהיר אתכם שבכל פעם שאני קוראת אותו – אני נבהלת. כנראה זה עובד גם על אחרים!

אשמח לשמוע את החויות שלכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה