6 בספטמבר 2009

אני בטוחה שלחברות שמארגנות משלחות לטיפוס הרים על הקילומנג'רו ושייט במימיו הסוערים של האמזונס יש סיפורי לקוחות מרתקים. אבל מתברר שגם לנו, כולה תוכנה להנהלת חשבונות, יש מידי פעם איזה סיפור מעניין שבו המציאות עולה על הדמיון.
בדרך כלל חיינו העסקיים נעים על מי מנוחות: בעלי עסקים שמתעניינים בתוכנת כספית, לקוחות שרוצים לשאול "שאלה קטנה" ולקוחות חדשים שמעדיפים לרכוש רשיון בטלפון על פני רכישה באתר. סטנדרטי. אפילו לא עובדים אצלינו שעות נוספות...
לפני כמה שבועות קיבלתי הודעה משרות הלקוחות שלנו שלקוחה מבקשת לדבר עם הבעלים. התקשרתי אליה. היא הודתה בנימוס שחזרתי אליה ומיד שאלה: "אתם יהודים?"
אני חייבת להודות שב-46 השנים האחרונות לא נשאלתי את השאלה הזו בארץ הקודש (בחו"ל דוקא כן!). עניתי לה ללא היסוס ש"כן" וניסיתי להבין מה מטרת השאלה. בעוד אני מהרהרת בשורשי היהודיים בפולין, בגרמניה ואפילו בחבש הגיעה השאלה השניה: "אז למה יש לכם צלב בתוכנה?"
את זה כבר לא הבנתי וביקשתי הסבר קצר. ההסבר לא איחר להגיע – כלומר אותה שאלה רק מזוית אחרת: "אני אישה חרדית שמשתמשת בתוכנת הנהלת החשבונות שלכם. אני מאד מרוצה ממנה – כספית חוסכת לי זמן וכסף. אבל אני לא יכולה להמליץ עליה לחברים חרדים שלי כי יש בה צלב!".
עוד כמה שאלות והבנתי בדיוק למה היא מתכוונת: האייקון שלנו הוא בצורה של הסימן פלוס "+" והסימן הזה אכן מזכיר את הצלב (למרות שאינם זהים, כיוון שהקו האנכי בצלב ארוך יותר מהקו של הסימן פלוס).
הסברתי לה את ההבדלים בין שני הסימנים, אבל היתה לי תחושה שלא ממש שכנעתי אותה והיא חשבה ש"מורחים אותה". כמוצא של פשרה, הצעתי לה לשנות את האייקון מאייקון שהושקע בעיצוב שלו, לאייקון סטנדרטי של מייקרוסופט. זה כבר נראה פתרון הוגן והגברת היתה מרוצה מהפתרון!
אז מי אמר שהנהלת חשבונות זה משעמם???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה