15 במאי 2009

האם אתה מקבל תשלומים בכרטיס אשראי?

אסנת חזרה אתמול מהפגישה הראשונה של קורס שהיא משתתפת בו. היא סיפרה לי שמתוך 8 נרשמים הגיעו רק 5 משתתפים.
וזאת למרות שמנהלת הקורס התקשרה אל אוסי מספר פעמים לוודא שהיא מגיעה לקורס.


מדוע זה קורה?

פשוט מאד, משום שלמשתתפים אין מחויבות. הם לא שילמו דמי קדימה ולכן לא מרגישים חובה להגיע.

ומדוע הם לא שילמו דמי קדימה?

משום שמנהלת הקורס מקבל רק שיקים ומזומן, אבל לא מקבלת תשלום בכרטיסי אשראי.

וכאן אנחנו מגיעים למה שרציתי לדבר עליו.

אם מנהלת הקורס הייתה מקבלת כרטיסי אשראי, אז היא הייתה יכולה בקלות לגבות דמי קדימה מהמשתתפים. העניין הוא גם טכני וגם נפשי:

כרטיס אשראי אפשר לקבל דרך הטלפון, שיק לא.
וכמה יותר קל לבקש מספר של כרטיס אשראי מאשר לשכנע את הלקוח לשלוח דמי קדימה בשיק.

ומה צריך לעשות בכדי לסלוק כרטיסי אשראי?

זה כל כך פשוט.

חברנו לחברות ארקום וזד קרדיט והיום אפשר לסלוק כרטיסי אשראי דרך כספית.

התהליך פשוט מאד.

פונים לאחת מהחברות ומבקשים מהם לשלוח אליך (הביתה או לעסק) נציג שלהם שיחתים אותך על המסמכים הדרושים. תוך כשבוע עד שבועיים, תקבל מספר ספק מהם שאותו תכניס לכספית.

העלות של פתיחת החשבון (מה שנקרא "מספר ספק") אינה גדולה (בערך 300-400 ש"ח).

הכלב קבור בעמלה חודשית שחברת האשראי תוריד מהסכום שהיא מעבירה אליכם. העמלות הטיפוסיות הן 1.5% עד 2.5%.

שימו לב שהעמלה היא "מלמעלה", כך שגם עמלה שנראית קטנה יכולה להיות בפועל לא כזאת קטנה.

לדוגמה: אם מכרנו מוצר ב-100 ש"ח, והרווח שלנו הוא רק 20 ש"ח, אז עמלה של 2% מלמעלה, שהיא 2 ש"ח, תקטין את הרווח מ-20 ש"ח ל-18 ש"ח, כלומר ב-10%!


עצה:
שווה להתמקח על העמלה. השוק תחרותי.
אפשר גם להתחיל בעמלה גדולה יחסית ובמשך הזמן להלחם ולהקטין את העמלה, בעיקר אם מחזור המכירות שאתם סולקים גדל.

מייד לאחר שמתחילים לסלוק לא מבינים איך אפשר להסתדר בלי הסליקה. מעתה אפשר לקבל הזמנות בטלפון בביטחון בלי לחכות לשיק, אפשר לתת ללקוחות תשלומים בקלות בלי צורך שהם יכתבו שיקים, ואין חשש משיקים חוזרים.

יתרון נוסף:
הלקוחות גם כל כך מתורגלים לשלוף את כרטיס הפלסטיק ולשלם, שחוסכים את כל אי הנעימות בקטע שבו מבקשים מהלקוח להתיישב ולכתוב שיק, והוא קולט כמה באמת עולה לו מה שהוא הזמין.
בקיצור עולם חדש.

אז למה לא להתחיל לסלוק כבר היום?
דרור

6 תגובות:

  1. אני לא יודע איך לומר את זה יותר ברור:
    היום קל יותר מאי פעם לסלוק כרטיסי אשראי. EZPAY הורידו את המחירים כך שכל מי שלא סולק פשוט עושה טעות עסקית.
    דרור

    השבמחק
  2. לפי דעתי המחיר של הסליקה יקר מידי אני
    בתור בית עסק מקבל %1.40
    תבדקו אצלכם אתם יקרים
    תודה .

    השבמחק
  3. אלי:
    כספית לא גובה את העמלה. את העמלה גובה חברת האשראי דרכה אתה עובד.
    כספית היא רק "צינור" דרכו עוברת הסליקה בדרכה לחברת האשראי.

    ארקום -- גם הם צינור בלבד. העמלה נגבית על-ידי ישראכרט, לאומיכרד או לאומי קאל.

    EZPAY -- הם משולבים עם לאומיכרד. שם לב, שהם לא גובים עמלה חודשית קבועה, לכן עלות הסליקה דרכם יקרה יותר, אבל לא בהרבה.


    לגבי העמלה שאתה משלם (1.4%) -- כל הכבוד! העמלות שמקובלות היום הן בערך 2% לעסקים קטנים, 1.8% אם היקף הסליקה השנתי מעל 500,000 ש"ח ו-1.6% אם ההיקף השנתי מעל מיליון ש"ח. על זה צריך להוסיף עמלת סליקת במסמך חסר (=סליקה לפי הזמנות בטלפון)

    השבמחק
  4. אין ספק כי סליקה של כרטיסי אשראי יכולה רק לעזור לעסק.
    אני מסכים שהעמלות שלכם טיפה גבוהות, אבל כמו שצינתם, משלמים רק על סליקה וזה שיקול מאוד משמעותי לעסק שפותח קורס פעם-פעמיים בחודש.

    השבמחק
  5. אני משתשמש בכספית הרבה שנים, בעסק המבוסס על הוראות חיוב טלפוניות של הלקוחות, אבל את הסליקה מבצע במכשיר ידני שסיפקה לי ישראכרט (ועולה לי להשתמש בו 75 ש"ח לחודש מעבר לעמלות הסליקה). ברור שסליקה באמצעות ארקום כדאית יותר, אבל חויתי בעיה לא צפויה: הדרישה לספק בכל פעולה את 3-4 הספרות שבגב הכרטיס. דרישה זו מרתיעה לקוחות בצורה שלא תיאמן, כי בעיניהם זה כמו להפקיר את כרטיס האשראי כולו בידי הספק (כך נאמר לי מפורשות לא-אחת). נאלצתי לוותר על האופציה הקלה והזולה כדי לא לפספס את מרבית הלקוחות.

    השבמחק
  6. כדי שהאופציה תהיה שימושית עבורי אני זקוק לסולק נייד - כזה שאפשר לנפק בו חשבונית / קבלה מהשטח. כשתתמכו באנדרואיד אין ספק שאשתמש באופציה

    השבמחק