14 במאי 2009

הרומן שלי עם כספית

אסנת ודרור יקרים,
תרשו לי להדחף לכם לבלוג ולספר איך אני מנהלת את החשבונות בעסק שלי.
כשהקמתי את העסק (קידום אתרים באינטרנט), היה לי בטחון רב בתחום המקצועי, אבל חששות גדולים לגבי כל הבירוקרטיה הקשורה בניהול העסק. המחשבה על ההתנהלות הנדרשת מול רשויות המס, גרמה לי למחנק. אני שונאת את ההתעסקויות האלה, שונאת לנהל כספים, וכל חוק או תקנה שקשורים להנהלת חשבונות, נכנסים לי מאוזן אחת ויוצאים מהשניה.
בשלב הראשון, שכרתי שירותים של רואה חשבון. קיבלתי ממנו הנחיות לגבי פתיחת תיקים ברשויות המס, רכישת פנקסי חשבוניות וקבלות, אופן המילוי שלהם, חישוב המע"מ, הגשת החשבוניות אליו אחת לחודש וכו'. ואז התחלתי: עשיתי את כל הטעויות האפשריות! כל חודש הייתי מקבלת שיחת טלפון חמוצה מרואה החשבון. פעם שכחתי להחשיב את המע"מ, פעם דילגתי על חשבונית, פעם שכחתי למלא שדה שחייבים ופעם דיווחתי על עסקאות באיחור של חודש.
תהיתי אם אין דרך פשוטה יותר, ולמה כל כך קשה לי. יכול להיות שאני סתומה מידי בשביל לנהל עסק?
שמעתי על תוכנות ניהול חשבונות, אבל למרות שאני אשת מחשבים, אני שונאת להתעסק עם תוכנות חדשות. לכי תתקיני, תאתחלי נתונים, תשלטי בכל האופציות, תתברברי בתפריטים, יתקע לך, יפול לך. לא בשבילי לעבוד בשביל תוכנה.
ואז הכרתי את אסנת... שסיפרה לי על תוכנת כספית. לקחו לי כמה חודשים לאזור אומץ ולהתקין אותה לניסוי. ההתקנה לקחה דקה אחת, את ההגדרות הראשוניות עשתה עבורי הבחורה הנחמדה משירות הלקוחות של כספית. היא גם הסבירה לי איך להשתמש בכספית. אבל כמעט ולא היה צורך בהסברים. כספית היא כל כך פשוטה, ברורה וידידותית למשתמש. השימוש בה עוזר לאנשים כמוני לא לעשות טעויות. הוא פשוט לא מאפשר לך לטעות. במקום שתרעד לי העט על פנקס החשבוניות (שנראה לי עכשיו כל כך מיושן ופרימיטיבי), אני מקישה לי באלגנטיות את הסכומים בתוכנה. כספית משלימה עבורי את כל הפרטים, מנהלת עבורי את כל המסמכים, מייצרת עבורי את דוחות המע"מ והמקדמות למס הכנסה, מנהלת לי מאגר תנועות שעושה לי סדר בעבודה. ו.. יש עוד המון תכונות שאני מודה שאני לא משתמשת בהן. אני לא ממש פריקית של מאזנים ודוחות. אני עושה את מה שחייבים. וזה כל כך קל ומהיר. הודעתי לרואה החשבון שלי, שמעכשיו הוא יוכל לנזוף בי רק פעם בשנה, לקראת הדוח השנתי. ואתם יודעים מה, נדמה לי שאני לא אקבל נזיפות. נדמה לי שעשיתי את זה כמו שצריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה