3 בנובמבר 2010

ניהול עסק: להגדיל את המוצר מבלי להגדיל עלויות

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים היא להתרכז במוצר שלהם במקום בפתרון אותו מחפשים הצרכנים. צרכנים, עפ"ר, לא מחפשים מוצר אלא פתרון.
תוכנת ניהול חשבונות לדוגמה, נותנת (גם) פתרון לחשש מרשות המיסים.
במאמר הזה נראה דרך פשוטה יחסית להגדיל את הפתרון ואת המוצר. אלו מוצרים נילווים שפיתחנו כדי לענות על הצרכים של הלקוחות שלנו. חלק מהפתרונות אינם פיתוחים שלנו – אלא שיתופי פעולה שלנו עם עסקים נוספים. בזכות שיתופי הפעולה האלו אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו פתרון מלא יותר לניהול העסק שלהם, מבלי שאנחנו נצטרך לפתח מוצרים נוספים וגם לא לתמוך בהם. אנחנו יוצרים מעגלי כח כשאנחנו מקדמים את העסקים שאנחנו משתפים איתם פעולה – וגם הם מקדמים אותנו.

ייעוץ של רואי חשבון
ראינו שכספית פותרת את החשש של בעלי העסקים מהרשות למיסים. אבל יש הרבה לקוחות שחוששים להשתמש לבד בתוכנה ולקחת אחריות מלאה על הספרים שלהם. הם רוצים בעל מקצוע שיפקח עליהם וכך להשיג שתי ציפורים במכה אחת: לחסוך כסף של רואה חשבון בליווי צמוד וגם להיות בטוחים שמה שהם עושים זה נכון. לכן יצרנו קשר עם רואי חשבון ברחבי הארץ. הם רשומים באתר שלנו בדף "ייעוץ חינם". אנשי המקצוע האלו נותנים דו"ח שנתי מוזל ללקוחות שלנו וחלקם גם מוכנים לתת מענה טלפוני חינם במשך 3 חודשים לשאלות מקצועיות. הם כמובן מכירים את כספית ולכן ללקוחות שלנו קל לתקשר איתם. הלקוחות מרוצים כי הם חסכו עוד כסף וקיבלו תשובות מקצועיות. רואי החשבון מרוצים כי הם קיבלו עוד לקוחות לדו"ח השנתי ולפיקוח. ואנחנו מרוצים כי כולם מרוצים!
גביה
אחת הבעיות של עסקים רבים היא נושא הגביה. לכן אנחנו מאפשרים להכנס, דרך התוכנה לאתר של בנק ישראל כדי לבדוק אם חשבון בנק מסויים חסום או לא. פתרון נוסף הוא סליקה של כרטיסי אשראי – אנחנו עובדים עם שתי חברות שנותנות שרותי סליקה. הסליקה נעשית ישירות דרך כספית ומקלה על העברת הכסף. אנחנו לא סולקים את הכרטיסים והכסף אינו עובר דרכנו – אבל אנחנו מפשטים את תהליך הסליקה.

ניהול מועדון לקוחות
המאחד של כל הלקוחות שלנו היא העובדה שהם כולם בעלי עסקים. לכן לכולם יש לקוחות. אחד הפתרונות שהם מחפשים זו דרך לשמירת קשר עם הלקוחות שלהם. לכן התחברנו עם מוצר בשם "המועדון" שמאפשר יצירה של מועדון לקוחות. הרעיון: כספית ומועדון הלקוחות ניזונים מאותו מאגר נתונים, ולכן קל ללקוחות שלנו שמאגר הנתונים שלהם יהיה במקום אחד ולא בשני מקומות – זה חוסך עובדה וטעויות.
חתימה דיגיטלית
אנחנו מאפשרים לחתום בצורה חוקית על מסמכי מקור שנשלחים במייל באמצעות חתימה דיגיטלית. כאן שיתוף הפעולה הוא עם חברה מחו"ל (לצערי). מבחינת הלקוחות שלנו – אנחנו מאפשרים להם לחסוך כסף של הדפסה של מסמכי מקור ושליחתם בדואר. השרות הזה הוא בעלות נוספת.

שרות גיבוי
לפחות פעם בשבוע אנחנו מקבלים טלפון קורע לב מלקוח שאחרי שפירמט את המחשב נזכר שכל הנתונים של כספית, כולל הגיבוי הלכו לו... לכן חוץ מלהזכיר ללקוחות שלנו בכל הזדמנות לבצע גיבוי ולהוציא אותו מהמשרד – הוספנו גם שרות גיבוי שמאפשר לשמור את הנתונים, בצורה מוצפנת גם לשרת שלנו. במקרה הצורך – אנחנו שולפים את הגיבוי מהשרת ושולחים להם אותו במייל – כך העבודה שלהם איננה נפגמת.

תכנית שותפים
מידי פעם פונים אלינו בעלי עסקים/אתרים שהתלהבו מכספית ורוצים לשתף איתנו פעולה. אנחנו נותנים ללקוחות שלהם הטבה וכך מבטיחים שהם יספרו מי שלח אותם. כך גם השותפים האלו מקבלים מאיתנו עמלה (או מעבירים אותה ללקוחות שלהם) ואנחנו מקבלים לקוח חדש.

ראינו דוגמה לשיתופי פעולה שמחזקים את המוצר, מגדילים את התועלות שכספית נותנת ללקוחות שלה וכל זאת מבלי לדרוש מאיתנו כוח אדם נוסף. במילים אחרות: יצרנו פתרון גדול למרות שאנחנו חברה לא גדולה (יחסית...).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה